Skådebröd ifrån Årstiderna.

13 03 2008

arstid.jpg 

Det kom ett DR ifrån Årstiderna som är ett ”ekologiskt lantbruksföretag”, vilket grovt uttryckt betyder att de kör ut grönsakslådor till sina prenumeranter. Men de skulle behöva en lektion i marknadsföring. För när jag går in på deras webbplats och ska beställa en låda, då får jag reda på att de ej kör ut i mitt område. Detta egendomliga förfarande väcker minst två frågor. 1. Har något gjort fel och dribblat bort sig själv mellan postnumren? 2. Har Årstiderna kommit på ett effektivt men jävligt cyniskt sätt att sondera terrängen? Försöker man skaffa sig en överblick inför en kommande etablering? 

Jag vet vad jag tror. Vad tror du?    

Advertisements

Åtgärder

Information

One response

14 03 2008
Hasse C

Man måste väl jobba på byrå för att tänka i den banorna… ;)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: