Ingen mer fri television?

27 03 2008

radiotj.jpg 

Ja, jag erkänner. Jag tillhör idioterna som snällt betalar Radiotjänst hutlösa tariff varje kvartal. Det är sådana som jag som möjliggör att socialdemokraterna har en propagandakanal vars samhälleliga innehåll har stark slagsida åt babord. Jag sponsrar den så kallade fria TVn och jag vet egentligen inte varför. Någonstans tror jag på public service. Jag tror att det är bra. SVT och Sveriges Radio har dock ingenting med public service att göra.Men ibland så blir man lite glad. Idag kom det tex en liten fripassagerare med räkningen. En reklamtrycksak som visade upp lite exempel på glada licensbetalare som alla sjöng den ”fria” tevevisionens lov. Komikern Mikael Tornvig var med i en miniintervju och fick t o m kalla SVT för östtysk TV (fast det var ju naturligtvis med en hänvisning till 70-talets SVT). 

Det var inte att Radiotjänst använder mina licenspengar till reklamtrycksaker, något man innerligen hatar, som gjorde mig så glad. Det var att någonting saknades. Något hade hänt. Det mest egendomliga med denna reklamtrycksak (som förmodligen bokförts som en informationsfolder) var att frasen ”fri television” ingenstans nämndes. Kan det möjligen vara så att irritationen över statsmedias malliga inställning nått hela vägen upp och att man ej längre vill provocera genom att kalla sig ”fri”. Att kanske t o m någon insett att de produktioner man sänder är tendensiösa och knappast uppfyller kravet på objektivitet?   

Vad säger du? Har det hänt något med SVT-retoriken?  

Åtgärder

Information

6 responses

9 04 2008
Vito

vilket j*a skitsnack. hört p1 nån gång? Sett cobra? SVT och Sr går från klarhet till klarhet, och dina och alla blåögda kapitalister och liberaler (eller vad ni kallar er) framstår som mer och mer patetiska för varje gång ni hoppar på public service. SVT retoriken? jisses, give me a break…du som var helt ok.

9 04 2008
kontaktmannen

Dagens favoritkommentar: En sosse svarar i affekt.
Vad yrar du om Spencer? Inlägget handlar främst om att SVT roddat om i retoriken och inte längre svingar vilt åt konkurrensutsatta konkurrenter.
Inte om att SVT gör kvalitets-TV med illa dold politisk agenda.
Men det är bra. Med vänner som dig behöver public service inga fiender.

Och vad då ”du som var helt ok”? Umgicks vi på dagis eller?

10 04 2008
Vito

nä, vi gick inte på dagis, syftade på tidigare inlägg…jag slutade dagis för länge sedan. F.ö så är sosse ett skälssord. det är ju sossarna som driver den politik du suktar efter.

”Att kanske t o m någon insett att de produktioner man sänder är tendensiösa och knappast uppfyller kravet på objektivitet? ”

dit inlägg handlar främst om att du försöker göra dig lustig. jag reagerade på en andra biten. Du är säkert en sån där som vill avskaffa bolager också, så du kan köpa pripps blå klockan 0300 på seven eleven…

10 04 2008
kontaktmannen

Hoppas att du tycker att det är OK att jag raderade dina dubletter.

Ditt inlägg känns aningen förvirrat. Har du varit hos 7-11 och köpt patroner?
Men du har rätt i en sak. Jag försöker göra mig lustig över en hegemonisk aktör som tar sig friheten att definiera fri television, trots att man styrs utifrån politiska intressen. Detta är inte svårt att göra sig lustig över. Det är otroligt tacksamt och svårt att låta bli.
Angående din andra fråga så vill jag inte avskaffa bolaget. Av ett antal olika anledningar. Jag tycker dock att de kunde rycka upp sig gällande öppettider och försäljningsställen.

Så, Chicky shit. Ska du krypa fram från under din sten?
Jag lovar att inte slå dig.

11 04 2008
Vito

lustigt, köpte tre salta patroner idag faktiskt. Blir förvirrad när jag är arg.

Kryper under stenar gör jag aldrig. Varken fram eller tillbaka.

11 04 2008
kontaktmannen

Kom ut och lek då.
BTW: Stilpoäng för din webbadress.

Kommentera

