Mästaren signerar.

4 04 2008

Döm om min förvåning när jag hittade denna platsannons i torsdagens GP. Ja, du ser rätt. Den grafiske designern har fått ett litet utrymme till vänster där han presenterar sig och berättar hur han resonerat. Texten lyder: Andreas Norrefjord grafisk designer. Jag har gett PAf Rekrytering en ny layout. Kuberna symboliserar hur PAf Rekrytering hjälper till att bygga upp kundernas verksamhet. Den röda färgen står för intensitet och liv. 

Utan att analysera alltför mycket eller sparka på den som redan ligger, måste jag säga att tilltaget är intressant. Jag ger inte mycket för artarbetet eller copyn, men killen har helt klart hittat ett revolutionerande sätt att sälja sig själv i det lilla perspektivet. I det stora perspektivet blir det riktigt intressant. Tänk om reklambyråer skulle förklara hur de har resonerat i annonserna. Troligen ingen bra idé. Det vore inte direkt att lämna ett lagom stort hål i cirkeln. Det vore att sluta cirkeln helt och dra ett extra varv runt.

kreativt.jpg 


Åtgärder

Information

5 responses

7 04 2008
deeped

Problemet var ju att det var rätt taffligt gjort, såväl form som införsäljning…

7 04 2008
ML

Nu råkar jag veta att Paf har gjort det här utan Andreas vetskap. Man blir paff mao.

7 04 2008
kontaktmannen

Say what? Har uppdragsgivaren publicerat citatet utan byråns vetskap? Det är inte bara dålig stil utan även ett upphovsrättsbrott. Om de modifierat annonsen efter Andreas lämnat den d v s.
Jag har aldrig hört talas om något liknande.

7 04 2008
ML

Vad jag kan förstå så är det på det viset. Han var lite lätt överraskad för att uttrycka sig milt.

11 04 2008
Dabitch

Det var ju märkligare än märligt!

Kommentera

