Män som gör saker tillsammans.

17 04 2008

Det ser ut att bli samkväm i morgon kväll. Undertecknad är i huvudstaden och tänkte passa på att umgås när ändå tillfälle ges. Ett antal bloggare och kanske även annat löst patrask, exempelvis Niclas, Per, kanske Per och Fredo sluter upp för att sänka ett glas. Självklart har vi plats för fler och det gäller även dig som inte är man. Jag menar, bloggosfären är väl ingen jävla herrklubb? 

Per T uttryckte det såhär: Åldermännen samlades på centralbadet för att spela schack och tömma en bägare. Kanske dryftades också ett eller annat spörsmål kring den lilla byns vardagsliv.

Jag vet inte varifrån citatet härhör, men lämpligt nog är platsen för denna herrträff just Centralbadet och jag är nog där från fem någon gång. Välkommen. 

Ps. kom igen nu, damorkestern. Visa att det inte behöver bli enkönat bara för att internet är inblandat.

 

 

 

 

Åtgärder

Information

14 responses

17 04 2008
Patrick

Jag tolkar det som en inbjudan och det låter väldans intressant. Men som sades i det tidigare inlägget ”Rikets lataste byrå” så vete f-n om man har tid.

17 04 2008
kontaktmannen

Ett oanständigt förslag: Smit ifrån ett par timmar och återgå sedan. Fast även i vår bransch kan alkohol på jobbet medföra skador, t ex när man mejlar sina kunder på fyllan. Trust me. Det har hänt.

17 04 2008
Fredo

Får se om jag får loss tid. Vi ska öla med en ny kille som delvis ersätter mig. Så jag kommer att sitta där och låtsas vara trevlig och fråga vilka kunder han har jobbat med och vilken musik han lyssnar på och om han gillar boule. Säkert.

En annan gång, annars. Du får väl komma till Storstan fler gånger. Du verkar ju vara en omtyckt föredragshållare. Annars kan du ju alltid klä ut dig till Niclas.

17 04 2008
kontaktmannen

Tror du verkligen att jag kan fylla hans kostym…

17 04 2008
Patrick

Tack för tipset! Och du har rätt om att maila på fyllan. Vår bransch är helt enkelt för liten för att göra bort sig. Och det gäller inte bara vad man säger till kunder, utan också kollegor. I reklambranschen känner många många. Du borde skriva ett inlägg om det förresten.

17 04 2008
kontaktmannen

Om svågerväldet och inaveln? Skott kommer när vinkeln infinner sig.

17 04 2008
New Materia

Tur att man är på behörigt avstånd eller vad det heter.

17 04 2008
Patrick

Svågervälde, inavel och golfklubbar… Jag ser fram mot det. Sitter ni kvar ett tag i afton så kanske jag tittar förbi för lite skönt reklamskvaller.

17 04 2008
Hasse Carlsson

”Om svågerväldet och inaveln? Skott kommer när vinkeln infinner sig.”

Skönt att man har något att se fram emot! ;-)

17 04 2008
Per Robert Öhlin

Synd, har lovat bort mig på annat då.

18 04 2008
Dabitch

Men vafarao då, jag är ju inte uppe i fjollträsk* nu annars skulle en öl och lite bad sitta bra.

(* tänker överanvända uttrycket tills ERK eller nån fäller mig!)

18 04 2008
Brit Stakston

Herrklubben krossades! Kul att ses, det var trevligt att ha med dig på kursen en stund och med tid för avslut över öl. Må så gott från hon som verkar i Stockholm! P.S. Du och Niclas är då verkligen för söta arga underdogs ;)

19 04 2008
kontaktmannen

Dab: Du missade en halvkall sittning på badets uteservering. Vi får ta en returmatch i Malmoe nästa gång.

Brit: Likewise. Mycket trevligt. Frågan är bara om jag och Niclas är trovärdiga som underdogs. Hur verkar det?

19 04 2008
Brit Stakston

men det sitter i ryggmärgen ju…er inställning är, oavsett er förflyttning utifrån sett, är underdogens… :)

Kommentera

