Så där bra hantverk.

12 05 2008

Visst, jag förstår tanken. Audi har släppt en ny tjänstediesel och i den finns det formelettarvsmassa. Det är alltså en både förnuftig och ruskigt sportig släde som kan bli din för en facil kostnad i månaden (0.63: ett starkt tjänstebilsskäl, som rubriken säger). Jag tycker t o m att det är en bra och tydlig metafor om man hade haft fokus på körglädjen istället för bränsleförbrukningen. Vågar knappt tänka på vad spegelbilden drar per mil.

Men hur ser egentligen skuggan ut mellan bilen och speglingen av formelettbilen? Utan att vara någon större bildretuschör tycker jag att det ser kackigt ut. Hallå. Det är ändå Stenström Red Cell, som tillhör ett av världens bästa byrånätverk som står bakom. Någon mer originaltimme kunde ni väl ha lagt på bilden.  

Åtgärder

Information

14 responses

12 05 2008
Fredo

Att tillhöra en av världens bästa byrånätverk garanterar aldrig kvaliteten på en bild. Det är det människorna bakom bilden och ansvaret för den som gör. Personligen tycker jag att idén är ett större problem än skuggfinishen. Den är inte fel men inte heller innovativ eller spännande, bara ”jaha-ig”.

Säger en som ska ta Saab till nya kreativa höjder från 1 juni. Moahahaha…

12 05 2008
kontaktmannen

Vafalls? Vad är detta för Janteinställning? Saab kan skatta sig lyckliga. Det är 1 juni det vänder…

12 05 2008
Fredo

Jag betackar mig för ord som Jante och PK. De ger mig utslag. Förresten var det du som sa det. Den som sa det, han var det. ; )

Soligt annars?

12 05 2008
kontaktmannen

Jasså? Det går bra att betacka sig för ord som inte passar? I så fall vill jag avlägsna den otäcka abdominationen ”snackis”.

Annars är det bra. Än skiner solen.

12 05 2008
Patrick

Jag tycker att vi ska ta en tyst minut för alla kreatörer som jobbar med adaptioner för något bilmärke. Eller ännu bättre, vi kan ta varandra i hand och sjunga ”we shall overcome”.
Lycka till med SAAB förresten Fredo. Jag ser fram mot många bra jobb.

12 05 2008
artofwork

Ja, herre gud, så illa. Speglingen har ju till och med fel vinkel – och punktering …

Håller helt med om bränsleförbrukningen. De har inte valt ett spår, utan försöker få med allt. Det hade kunnat funka att bara antyda F1-kopplingen och sedan snacka om annat, för att få 1+1-effekt, men här går det inte alls. Det finns ingen bro mellan text och bild, helt enkelt.

Saab från 1 juni? Coolt. Själv är jag en sucker på release me-filmen, men det har nog med annat att göra …

12 05 2008
Anders

Hej.

Jag är nybörjare – och kommer förmodligen förbli nybörjare – på det här med bloggar, så ursäkta om jag lägger ett generellt inlägg till ett speciellt ämne.

Tänkte bara säga att jag gillar det du skriver. Har tagit alltför stor del av förmiddagen till att läsa ett dussintal av dina inlägg. Kul, intressant och levererat med tillräcklig portion kaxighet.

12 05 2008
kontaktmannen

Tjena Anders.
Kul att höra. Alltid trevligt med otvungen respons.

12 05 2008
New Materia

Jag läste Patriks kommentar lite för snabbt och fick det till

”Jag tycker att vi ska ta en tysk minut för alla kreatörer som jobbar med adaptioner för något bilmärke.”

Om bilden, ja det är föööör taffligt gjort. Sen kan man ju tycka vad man vill om idén. Sett det förr har man ju.

12 05 2008
New Materia

En grej till… jag måste nog vara en besserwisser i sammanhanget och säga att den bilen i speglingen inte är en F1-bil utan förmodligen en R-10 Le-mansbil.

12 05 2008
kontaktmannen

Misstänkte det. Tyckte själv att den inte såg riktigt F1-aktig ut, men jag gjorde det bekvämt för mig och chansade istället för att kolla fakta. Riktigt dumt egentligen. Jag kunde ju exempelvis skrivit ”racingbil” så hade jag gått fri, men nej då.
Tack. I stand corrected.

12 05 2008
New Materia

Hehe.

12 05 2008
Patrick

New Materia: inga problem, det går lika bra med en tysk minut.
Kontaktmannen: Jag håller med Anders. Skönt att någon vågar skriva som det är. Själv är jag för feg.

29 11 2008
Audi frontalkrockar med pistmaskinen. «

[…] Ok. Jag är ingen AD. Och jag är absolut ingen originalare. Men jag vill minnas att jag påpekat förr att jag tycker att det grafiska finhantverket är viktigt. Copy och art är ännu viktigare men […]

Kommentera

