Kontaktmannen till South Beach.

19 06 2008

Jag har varit där förut. Nu är det dags för en ny tripp. Denna gång blir det dock annorlunda.

Det är feta tider i reklambranschen just nu. Det märks inte minst på midjemåttet. Undertecknad kontaktman har med sin rondör t o m varit uppe och sniffat på 90 pannor under våren och det duger då rakt inte. Därför tänkte han ta tillfället i akt att krypa nedåt under de närmaste veckorna efter midsommar. Fem kilo blir nog ungefär lagom. Självklart ska detta ske med hjälp av South Beach-metoden (tack FB för tipset. Vore förresten kul om ni fick upp er nya sajt under min livstid). Man måste ju leva varumärket även om semestern börjar närma sig. 

Wasabröd hävdar att man har en bra metod emot bantningsmetoder. I shit they not. För en kur som heter ”South Beach-dieten” kan knappast vara fel. I så fall rasar ju allt jag tror på och det kan jag ju knappast låta ske. Därför tänker jag bevisa att SB-dieten funkar. Jag kommer att dokumentera varje lättsamt ögonblick i detta forum, under denna etikett.   

 

 

Åtgärder

Information

13 responses

19 06 2008
björn

http://avskaffabernadottes.blogspot.com/

Utrikesnämnden= få info och förstås möjlighet att påverka (inte juridiskt och verkligen inte demokratiskt förenligt med fra-lagen). Den vill ju faktiskt skydda (tex integritetskränkning som privat avlyssning via internet/telemodem etc). Post-och telelagen (rätt viktig).
Allmänna skyddas (gäller ju också monarkin tex om då kungen skulle ha avlyssnat någon)
Tryck även väck detta hus så blir Sverige mkt bättre (vi lever ju faktiskt i ett av världens bästa länder och det kan bli ännu bättre)
Tex 50 milj i en pott i riksdagen å tävla om resultatbaserad lön för å få hit företag mm (effektiva och valida/säkra lagar) (plus min lön förstås)
Och fö= ir skydd för detektera barnporr till skadliga program så produktivitet kan öka mm och detektering i telefonsystem för övervakningsenheter (automatiska system). Sökorden måste ju omfatta detta också
Kontroll- och benchmarking (mervärden och kunskapsöverföring i juridiska Sverige= sätta dit skitstövlarna och utveckla landet)
HD= outsorucingmål och obsolet lag så monarkin kan avskaffas (outsourca hela skiten till svalbard där dom kan bli statslösa med gps och aldrig få lämna – en dödsstöt)
Norge kan då ta dit dom (obsolet lag= kung över Norge, och då verkställa statsmaktens vilja i form av juridik)

19 06 2008
kontaktmannen

Kontaktmannen tackar signaturen Björn för detta klargörande men undrar samtidigt om inte inlägget var lite väl OT.

19 06 2008
Hasse Carlsson

Frågan du skall ställa dig är inte vad du vill väga om några veckor eller månader utan hur mycket du väger (läs; har gått upp) några månader efter din ”metod-period”.
När viktminskning heter något med ”metoden” så handlar det oftast om att du skall lura hjärnan på något sätt i början för att senare upptäcka att samma hjärna blev skitsur och lurade brallorna av dig genom att addera några sköna kilon till.
Naturen har aldrig fel, som bekant… ;-)

Men jag vill å det starkaste klargöra att jag alltid är på kontaktmannens sida och önskar honom inget mindre än det bästa! =)

Trevlig midsommar på dig!

19 06 2008
kontaktmannen

Tack för att du ömmar mig Hasse. Jag tänker lura hjärnan på ett hypokondriskt sätt, bevisa att ”South Beach” är ett bra prefix och som grädde på moset införa ett nytt kostbeteende.

Glad midsommar, själv.

19 06 2008
artofwork

Ett föredöme – på min fläckade ära!

Ser fram emot uppdateringarna och har sparat en kopia av detta inlägg för att förekomma framtida försök till historieförfalskning :)

19 06 2008
Nina

Jag har en bättre metod. Nina-metoden. Rosè och popcorn.
Det är ju alltid värt ett försök. Och lycka till K-mannen.

19 06 2008
Kontorschefen

har-inte-ätit-lunch-på-hela-dagen-metoden är inte så dålig heller…
(men jag blir jävligt sur på alla runt omkring, tur att alla gått redan!)
nu tar vi helg och jobbar med egna projekt!

19 06 2008
Anjo

Ölmetoden fungerar för mig. Har sett till att min matchvikt varit konstant sedan urminnes tider.

20 06 2008
entapir

Kombinera vilken metod du vill med Wii-fit-metoden och du kommer garanterat lyckas.

20 06 2008
Hasse Carlsson

Jag är fortfarande osäker på vilken metod det översta inlägget är…

25 06 2008
deeped

FRA-metoden. Eftersom man nu måste hålla tyst så kan man heller inte riskera att man pratar när man öppnar munnen för att stoppa in mat. Alltså blir det viktminskning. Fast till slut dör man.

25 06 2008
kontaktmannen

Inget äntrar och inget lämnar. Jag tror att du kläckt den ultimata dieten deep.
Är det OK med avträde?

26 06 2008
deeped

Det är det som är problemet – politikernas avträden sitter i ansiktet på dem :)

Kommentera

