PR passar bollen.

28 07 2008

Då var det dags för utmaning igen, detta bloggosfärens kedjebrev. Denna gång är det PR Öhlin (Mine goes to eleven) som skickar bollen vidare. Om du inte besökt hans blogg kan jag varmt rekommendera det. Speciellt om du är intresserad av reklam och marknadsföring. Jag brukar lära mig något nytt vid varje besök. Dessutom har PR förmågan att göra det krångliga eller rent utav hissnande begripligt. Och det är faktiskt inte så många som fixar det.

Utmaningen består av att nämna sina sju favoritbloggar. Det är egentligen ingen vidare bra utmaning eftersom vänkretsen är något inavlad. Cirklarna är ganska små och ofta är vi varandras besökare. Så utöver somliga som PR redan nämnt, här kommer sju, mer eller mindre frekventa, utan viktad inbördes ordning.    

Deepedition. Det är där man i regel läser det först. Niclas var också först i största allmänhet. Detta (Researcher) var den första bloggen jag började läsa frekvent and he´s still going strong. Det är här patetiska dagstidningar hämtar sitt stoff om bl a  bloggosfären (naturligtvis ger de aldrig någon cred. Det beror främst på att de är rädda och inte förstår fenomenet ”blogg”. Men det gör ingenting, de är ändå snart arbetslösa, tack och lov).  

As good as it gets. Stundtals reklamrelaterad blogg från en av Sveriges mest meriterade copywriters. Stundtals personlig dravelblogg från en tonårsmorsa som bor i ett stall. Skit samma. Ulrika får mig att komma tillbaka och det är väl det som räknas?

Detvarintejagdetvarsossarna. Missnöjesvardagsblogg som skrivs av (en ibland) arg brud med moderatsympatier. Troligen det bästa i sin genre. Missnöjet handlar om det mesta och blir extra njutbart när ämnet är politik och svagsinta apskaft som sverigedemokrater får på skallen. För att citera tidigare talare: You go girl! Annars är det mest plattskallade ”heja-heja-kommentarer”. Det är synd för hon förtjänar bättre.

Bullshit bulletin. AD:n Fredos blekta hjärta refererar halvtroget från vardagens inslag med i bästa fall emfatisk disposition. Ibland blir det dock som förr; kvasinyhetsvinkeln släpps och redaktören lättar bladet och släpper ur sig fräna referat, då gärna branschrelaterat. Då är det alltid riktigt bra. 

Prankmonkey. Busapan backar aldrig för att trampa någon på tårna. Han är Petters bitch, jobbar på en av de flådigare byråerna i Stockholm, men föredrar trots detta att vara anonym. Han kommer ifrån Göteborg och har gått på Sannaskolan precis som undertecknad. Jag hatar mig själv för att jag inte lurat ut vem han är. But I´m getting there, bastard…

Anjo. Olskrokens Ulf Lundell på syra missar aldrig en chans att halsa lättmjölk iklädd matchande polyestertröja . Hans inlägg är sällan skrårelaterade, men vad gör det? De är snurriga så att det förslår. Så länge östra Göteborgs fulsidor belyses i ett rosa, vardagligt vaselinskimmer kommer jag tillbaka och läser, wacko.


Åtgärder

Information

4 responses

28 07 2008
Fredo

Trevligt att hamna på en favoritlista. Det är fan ett under i sig. Satt och mumlade för mig själv i kväll att jag inte klarar av att vara konsekvent i min egen blogg, om man nu måste vara det. Sen grymtade jag också om att jag har tappat skrivlusten fastän jag har så mycket jag vill säga att Big Bang ter sig som en bibliotekariefjärt i jämförelse.

Kanske har det med semestern att göra. Kanske beror det på att jag har bytt arbetsplats. Kanske borde jag lägga ner bloggen och skriva ner allt i worddokument som ingen kommer att få läsa. Kanske är det det som är grejen, att få skriva av sig. Inte att bli läst.

Äh, det är för sent. Det är därför. Imorgon är det jag som letar efter skrivarglädjen. Som Nalle Puh. Den dumme fan.

28 07 2008
Anjo

Tack, kontaktmannen. Jag slickar i mig berömmet. Imorgon ska jag dessutom ut på havet och det kommer att koka hjärnan ytterligare…

31 07 2008
Nina

Jag har aldrig varit någon stjärna på att räkna men jag fick det bara till sex bloggar (tur att jag inte glömde mellanslaget). Därför tar tillfället i akt och lägger dit http://www.thegirlsofflorida.blogspot.com till din lista.
Det var så lite så ,)

31 07 2008
kontaktmannen

Helt OK Nina. Men nu är det egentligen åtta. Mine goes to eleven räknas också.

Kommentera

