Systemet bjuder på bricka.

25 08 2008

Jag var på Systembolaget i fredags (nähä?) och fick förutom två pavor tjut med mig en bricka. En liten, ganska fånig bricka med lavendel på. Det var belöningen för att jag tackade ja till att vara med i en undersökning om Systemet.

Systembolaget vill förbättra sin service men i klarspråk handlar det alltid om pengar i någon form. Antingen har man styrt om och ska börja sälja mer aggressivt, eller så kanske man vill förändra sortimentet till att lagerhålla bara de mest poppiga pavorna. Eller så kanske man vill skicka hem folk. Eller göra om Systembolaget till något alldeles alldeles underbart. I vilket fall som helst så ställer jag gärna upp för Bolaget och jag hade nog gjort detta även utan att belönas med den lilla piffiga snapsbrickan. Frågan är bara hur många folkliga människor som uppskattar denna finfina bricka. T o m kassören ställde sig frågande till brickan och dess användningsområde.

Jag undrar lite om hur Anitra med förtrogna resonerade på det ödesdigra mötet då beslutet togs: Vi ger respondenterna en minibricka med lavendelmotiv på. Då blir de glada och svarar snällt på våra frågor. Målgruppen i detta fall lär bli kvinnor 60+ med modesta intressen. Kvinnor som spelar bridge och sippar sherry. Skulle tro att man kan få rum med sex aperitifglas, så det sätter ramen för sällskapets storlek. 

Nu är det så att fyra dagar snart förflutit och jag har fortfarande inte fått enkäten i min mejl. Vet inte om detta kan bero på att undersökningsmänniskan fått smäll på fingrarna av undersökningsledaren och att jag avslöjats med att inte vara kvinna 60+. Eller om man får några extra dagar för att prova brickan och välviljan att svara på enkäten ökar. I vilket fall vill jag ha mina frågor. Tills jag har dem kommer bara whisky att trafikera er fina sherrybricka.


Åtgärder

Information

7 responses

26 08 2008
Nina

Haha den är SÅ du Fredrik! Matchar hela din lavendeldoftande personlighet.

26 08 2008
L80

Nu måste du nog göra dig fem extra ärenden till Bolaget, så att du får ihop till en trevlig liten frukostensemble – smörgåsbrickor du vet. Det är sååå inne!

26 08 2008
deeped aka Niclas

Är du inte kvinna 60+? Vafan – kärringar är vi allihopa.

26 08 2008
Anjo

Fan vad snygg… Vad ska du ha för den, kontaktmannen?

26 08 2008
kontaktmannen

Är det du som frågar Anjo? I så fall är priset fem spänn.

27 08 2008
ML

En i sanning besynnerlig giveaway grej.

27 08 2008
Anjo

Det är taget.

Kommentera

