Åkestam är trevliga människor.

3 10 2008

Ibland träffar man folk helt otippat, ungefär som att ödet hade placerat dem där. Så döm om min förvåning när jag möter halva Åkestam Holst (eventuellt kan ett par av gänget ha varit samarbetspartners) i Postfoajén i eftermiddags. Anförda av Göran själv började de skaka hand och jag skakade med. Först när vi hade skakat oss igenom hela sällskapet och kommit fram till siste man (som råkade vara en vaken kvinna) kom frågan: Ursäkta var kommer du ifrån? Människan med ordningssinnet bara måste vara produktionsledare. Undertecknad svarade artigt med byråalias och inte ”Norrland” eller ”mammas mage”, vilket annars är brukliga svar på den sortens frågor. Vid detta laget började förvirringen närma sig total i Postfoajén. Sällskapet lugnade sig ordentligt när jag förklarade att jag hade ett eget möte bokat och inte alls skulle vara med på deras.

Men börjar folk att hälsa, skulle det väl framstå som synnerligen ouppfostrat att inte hälsa tillbaka?

En trevlig byrå är Åkestam Holst i vilket fall.

Åtgärder

Information

9 responses

3 10 2008
Fredo

Låter inte helt friskt. Men kul med trevliga hälsningar, till och med i en postfoajé. Sådär, ett ord jag antagligen aldrig mer kommer att skriva.

3 10 2008
Ulrika

”Först när vi hade skakat oss igenom hela sällskapet och kommit fram till siste man (som råkade vara en naken kvinna)…”
Så läste jag.

3 10 2008
Fredo

You dirty, dirty girl. :)

5 10 2008
Kontorschefen

Du var alltså själv på ditt möte, representing alone typ. Men hur många var de i delagationen från Å&H? En stilla fundering infinner sig och man undrar om de debiterar för mötet. För då måste det ju ha blivit ett sjuhelvetes dyrt möte. Men det kanske är så det funkar. Vad vet jag…

5 10 2008
L80

Det är humor. Tror banne mig att jag ska ta för vana att hänga i receptioner och ansluta mig till sällskap – bara under själva hälsningsceremonin. Värden tror att man är gäst och gästerna tror att man är värd! Hur kul som helst.

6 10 2008
Dabitch

Påminner mig om studentdagarna då jag gatecrashade varenda studentfest på Karlavägen för lite gratis skumpa och jordgubbar – jag var femton, uppklädd och slank in i stora hälsningshögar hos vilt främmande människor. Regler: Gratulera alla som ser ut som föräldrar ordentligt och tacka för kakan, pekar mot en hög stimmiga ungdomar när de frågar vem man känner och om någon tittar misstänkssamt på en, ursäkta er och spring genast till nästa fest.

7 10 2008
einar

Kul låter det. Jag ska också träffa Posten, men under lite andra former. Lars W medverkar i samma konferens som jag i december (Ordens magi). Men apropå Åkestam: är det inte en häpnadsväckande dålig kampanj man just gjort för SBAB? Långt långt under normal förmåga. 70-talsnostalgi i all ära, men det behöver ju inte vara en parodi på den allra sämsta sortens 70-tal. Dålig copy, dålig art, otydligt budskap. Eller är det något jag inte har fattat?

7 10 2008
einar

Förresten, Kontorschefen! Visst tar de betalt för hela högen som deltar i mötet. Det blir ändå billigt jämfört med King, som brukar skicka minst 12 pers till mötena, det vill säga två tredjedelar av arbetsgruppen.

23 10 2008
kontaktmannen

@einar: Jag har för mig att man brukar ta betalt för vartenda skaft som är med i mötet, ja. Det är därför kunderna blir så jävla glada när jag kommer ensam.

Kommentera

