Fåret Frank knackade på.

18 11 2008

Fick precis besök av Tele2:s bettlare. Med skon i dörren bänder de sig in för att berätta om sina förmånliga abonnemang och ”inte intresserad” är inte en tydlig icke-köpsignal nog. Att den ene av goddagspiltarna ursäktade sig med sin brytning och sin brittiska härkomst imponerade tyvärr inte på mig. De åkte ut ögonaböj ändå. Jag är nog en rasist.

Detta var inte första gången fåren knackade på dörren. Sist var det tre studentikosa ynglingar med kostymbyxorna på halv stång från samma teleoperatör som ramlade in på dörrmattan. Jag undrar hur de resonerar på Tele 2. Tror de att folk blir mer välvilligt inställda till dem när de skickar ut dammsugarförsäljarkillarna för att kränga abonnemang? Eller är det ett snabbt kräng och ett antal månader som livegen mobilkund som är målet med fältsäljet? Så bygger man verkligen långa och trogna relationer. Eller inte kanske.

Telenor känns även de fräscha med sina små montrar innehållande äckliga säljare strax utanför butikskassorna. Måste vara den bästa platsen i världen att sälja teleabonnemang på. Men de fattar i alla fall vad man menar och tar ett kliv tillbaka när man passerar och pekar på sina vita iphonelurar. Verkar som att Telenor hittat ett litet uns mer begåvade säljare än Tele2:s fåret Frank.

Jag köpte ny mobil trots Telia, inte tack vare. Men måste nu erkänna att det håller på att svänga åt andra hållet. Telia har en hyggligt fungerande kundtjänst och deras inhyrda telefonsäljare är inte dummare än någon annans. De knackar inte på någon av mina dörrar och de hoppar inte på mig hos Ica. Ser ut som att jag stannar hos Telia (eller möjligen byter tillbaka till Tre igen).


Åtgärder

Information

2 responses

18 11 2008
Anjo

De var hos oss förra veckan och veckan dessförinnan. Senast var det en liten tjej med dansk (?) brytning. Hon försökte verkligen…

De: ”Jaha, så ni är en reklambyrå? Gör ni Tele 2-reklam, kanske?”
Jag: ”Ring på hos Forsman och Bodenfors, vet ja…”

Man undrar ju lite – tror de att bettlare kan sälja telefonilösningar så där bara? Det är så urbota idiotiskt…

19 11 2008
deeped

Fårskallar… :)

Kommentera

