Audi frontalkrockar med pistmaskinen.

29 11 2008

Ok. Jag är ingen AD. Och jag är absolut ingen originalare. Men jag vill minnas att jag påpekat förr att jag tycker att det grafiska finhantverket är viktigt. Copy och art är ännu viktigare men originalandet får aldrig göras med vänstern.

Men vad jag tycker är tydligen helt oväsentligt. För plötsligt dyker detta djärva montage upp, trots att Audi fått skäll förut.

audi 

Visst. Det går kanske inte att få en exakt reflektion med tanke på hur karosserna skiljer sig, men kunde man inte i alla fall skippat den hårda skuggan? Arttanken håller utmärkt, men originalet. Hallå, Audi? Stenström Red cell, hallå!? Är det någon hemma? Löper ateljén amok?


Åtgärder

Information

4 responses

2 12 2008
Mårten

Jag håller med! Det känns som att bilden AD:n slängde ihop för att illustrera idén hängt kvar genom hela produktionen. Sorgligt.

3 12 2008
Love Bing

Hmmm. Jag undrar om inte reflektionen är med mening. Typ ”amen, så visar vi en bild på bilen, fast reflektionen är en pistmaskin för bilen är så jävla bra till å köra på snö” Konsten att krångla till en hygglig idé, helt enkelt.

Undrar förresten om bilen kommer med manchestermönstrade däck?

3 12 2008
kontaktmannen

Inget snack om att artidén håller. Lagom svårighetsgrad för att betraktaren ska få fylla i tillräckligt mycket. Men sen.

5 12 2008
Love Bing

Shit vad trött (jaja, något ska man skylla på) jag måste ha varit häromdagen. Först nu fattar jag. Är det inte jullov snart?

Kommentera

