Sossebloggen Kontaktmannen.

20 01 2009

Jaha. Då var man rökt igen. Hoppas inte mina huvudmän får nys om detta.
Internet är fantastiskt. Bl a kan den som är osäker på sin politiska hemvist med fördel gå in på Bloggparti.se och få svar. Fast jag misstänker att den som svajar bara kommer att bli mer osäker. Undertecknads politiska preferens ligger, som de flesta redan räknat ut, ganska långt till höger. Men. Inte enligt Bloggparti. Då ser det istället ut såhär:

bild-2

Ganska jämnt skägg med aningen övervikt åt sosse och folkpartist. Man får väl skatta sig lycklig att i alla fall kommuniststapel blev den kortaste. Andra som råkat riktigt illa ut i testet är min knallröde kollega Wibärs. Med de blå staplarna han visar upp bör han ta det försiktigt i Hjällbo. Även min duvblå väninna DVIJDVS har hamnat i skamvrån, till Deepeds stora förtjusning. Hon tog det så hårt att hon slutar blogga.

Jävla sossetest om ni frågar mig.

Åtgärder

Information

20 svar

20 01 2009
deeped

*flinar* Well… jag hamnar ju mot det röda också…

20 01 2009
Karin

Haha. Det är nog dags för Sossarna att se över partipolitiken. Jag testade http://www.socialdemokraterna.se som visade sig vara väldigt mycket mer blå än röd.

20 01 2009
Linda

Sossarna kan äta min bajs. Just den lämnar jag kvar i bloggvärlden åt Sahlinvänner att smaska på.

20 01 2009
einar@reklamiska.se

Man måste ju testa. Att http://www.reklamiska.se också blev oerhört sossig är för mig svårt att begripa. Rätt långt efter kom moderaterna och så miljöpartiet. Ingen kan med hjälp av testet räkna ut att jag egentligen är folkpartist. Det kanske är tur att Sverigedemokraterna inte finns med i testet, för då skulle fler än DVIJDVS säkerligen lägga av att blogga.

20 01 2009
20 01 2009
kontaktmannen

Här är förresten en liten present till Linda. Du kan ju skicka den vidare till Tobias om du vill.
http://www.bloggparti.se/?url=http%3A%2F%2Fwww.sverigedemokraterna.se%2F

21 01 2009
Anjo

Aj fan, regimskifte

http://www.bloggparti.se/?url=http%3A%2F%2Fanjocity.wordpress.com

Jag hade hoppats på att få en rätt stor andel Kalle Anka-partiet.

21 01 2009
joolss

Och Pierre Schoris blogg är moderat, tydligen. Höhöhö…

21 01 2009
bullshitbulletin

Jag är råsosse. OCH råmoderat. Och jag är lite nöjd över att den lyckas spegla min personlighetsklyvning. Resten hamnar hyfsat i botten. Ska publicera bilden strax.

21 01 2009
Rödblå röra. « Bullshit Bulletin

[...] på blått. Att Bullshit Bulletin är en sosseblogg, fast tydligen en moderat sådan. Adelsjonet Kontaktmannen gnällde över att hans sossestapel sträckte sig till 20, så jag tycker att han från och med nu [...]

21 01 2009
Nina
21 01 2009
Desiré

Vår blogg blev nästan total-moderat. Jag börjar så smått tvivla på mångfalden…

22 01 2009
Linda

Jag blev jätteglad över min present, tack! Fan att jag inte har någon blogg.

22 01 2009
Per Robert Öhlin

Lika fel blev det på min blogg. Hög på sossestapeln och näst högst på kd.

Va i helvete!?

22 01 2009
Mikael

Sossarna har lyckats infiltrera även min blogg. Jag är övertygad om att den hemliga socialdemokratiska underrättelsetjänsten placerat en liten smyg-cookie på min server.

22 01 2009
kontaktmannen

Om nu vän av oordning ska försöka sig på någon form av analys så blir det att Bloggparti nog är en kul funktion och att man kanske kan få ut någon form av psykografi med hjälp av ordval och meningsbyggnad. Men det resultatet rimmar inte alls med författarens politiska övertygelse.

26 01 2009
Bloggparti | Tankar om Innovation

[...] att ha läst ett av Kontaktmannens inlägg kände jag att även jag var tvungen att kontrollera riktigtheten i tjänsten [...]

26 01 2009
Josephine

Sosse här med, suck.

29 01 2009
Jay

Det låter inte klockrent att skylta med att vara höger när man jobbar med reklam ändå på nåt sätt, kanske på nån gammal stel b2b-byrå men annars känns det väldigt ohippt och ickekreativt.

29 01 2009
kontaktmannen

@Jay: Tror inte att den politiska hemvisten spelar så jävla stor roll. Med vårt system finns visserligen en villfarelse om att man blir en bättre kreatör om de politiska sympatierna har kraftig babordsslagsida, men jag är skeptisk. Jag tycker inte att historiens vänsterdiktaturer har visat upp bättre innovationsförmåga än deras högerditon.
Den mytomspunna kreativiteten har knappast något med den politiska läggningen att göra. Vet inte hur ditt nätverk ser ut, men jag känner flera sossar som sitter på knarriga B2B-byråer.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

