Tänk om jag hade en V50.

21 02 2009

Petra annonserar i dagens GP. Hon är 32 år och jobbar med kommunikation på ett byggföretag. Hon väntar barn till sommaren och vill därför köpa en Volvo V50, helst silverfärgad. Och hon har en kilometer med specificerade önskemål på sin blogg. Petra annonserar med bild på sig själv, mitt bland svartvita bilar som är till salu och radannonserna på bilköpessidorna.

v50

Visst. Det hela kan vara ett marknadskommunikativt experiment. Eller en avancerad digital möhippa. Men jag tror inte det. Jag tror bara att det är en ovanligt bra bilköparannons. För Petra sätter fingret på något både viktigt och relativt outforskat. Att det är viktigt vem vi säljer till, att det spelar stor roll. I vår barbariska, avkrokade del av världen handlar allt oftast om att man ska ha förtroende för säljaren. Säljaren i sin tur förväntas sälja till vem som helst, för han är ju bara intresserad av pengar.

Jag önskar att jag hade en bil att sälja Petra.


Åtgärder

Information

5 responses

23 02 2009
jardenberg kommenterar - 2009-02-23 — jardenberg unedited

[…] Tänk om jag hade en V50. […]

23 02 2009
Johan Jenefeldt

Haha. Klockrent. Jag hade hellre sålt till henne än till någon annan mysko person.

5 03 2009
Petra Cederhed

Kul med någon som uppskattar hantverket!

Hjärtliga hälsningar
Petra

5 03 2009
kontaktmannen

Och tack igen Petra för införandet av en ny dimension i bilköparannonserna.

9 03 2009
entapir

Nu har petra ändrat köpsidan, så den mer liknar en vanlig statisk web utan kommentarsmöjligheter. Sugen på att veta varför.

Kommentera

