Che yourself – en sorts upprättelse.

9 03 2009

I förra veckan fick vi kopiösa mängder skit på resume.se. Förmodligen blev det en av efter-logintidens mest kommenterade artiklar hos Resumé. Och skiten vi fick var välförtjänt. En demoversion av sajten råkade slinka med en alltför ivrig prelle och karastrofen var ett faktum. Så går det när man har bråttom.

che

Att de flesta arga glåpord handlade om utförandet är fullt förståeligt. De är tack och lov åtgärdade nu. Att så många klagomål var av ren politisk härkomst är mer förvånande. Ursäkta? Filmen bör väl betraktas som någon form av historiskt dokument. Bästa liknelsen hittills är nog nobelpristagarkandidaten som ville jämföra Che Guevara med Adolf Hitler. Om vi nu undantar allt vad politisk färg heter, så var Che en soldat och det var Adolf knappt ens under första världskriget. Jag tycker att det räcker för att avskriva hela liknelsen. Mer korrekt vore i så fall att nämna exempelvis Wittmann, Rommel eller Dönitz. Och jag hade gärna gjort en Rommel yourself om det hade varit aktuellt.

I vilket fall är det alltid lika underbart när man får chansen att göra om och göra rätt. Så gå in och se hur du skulle gjort dig som Che Guevara.

Åtgärder

Information

6 responses

10 03 2009
M.J

Jävlar. Rubben. Guldskrift.

10 03 2009
M.J

Jaja..ok…jag läste snabbt och tyckte det stod:

CHE YOURSELF BEFORE YOU WRECK YOURSELF.

hhaahahahahhahaa..

10 03 2009
kontaktmannen

@M.J: Huvudet på spiken kan man säga. Det var precis i den änden vi med stor munterhet började.

11 03 2009
Fredric

Skönt med pudlar tycker jag. De är ulliga och fluffiga och man vill liksom bita dem i halsen så blodet sprutar. Nu ska jag gå in och kolla om jag kan flytta mitt ansikte i Che-profilen, vilket jag tror att belackarna syftade på med sina mindre smarta kommentarer. Snyggt!

11 03 2009
Johan

Tack för en intressant blogg.

/Johan

11 03 2009
kontaktmannen

@Johan: Thank you for reading.

Kommentera

