Köer är för dom.

16 03 2009

En nutida Thåströmtravesti får inleda denna gamla repiga skiva.

Jag har åter blivit varse att jag inte passar in i detta samhället. Jag anser att köer är under min värdighet. Jag vill helt enkelt inte stå på rad med en massa andra får. Det spelar ingen roll om man väntar på slakt eller utfodring. Det är momentet, att stå och vänta tillsammans med andra som jag inte klarar.

farirad
Precis så här kul är det att köa för biljetter till exempelvis ett band man knappt hört.

Tyvärr är jag en snål själ och detta leder till att jag stundtals undfaller från mina principer. Att gå på rea kan vara just ett sådant tillfälle. Det var precis vad som hände i lördags. Undertecknad fårskalle begav sig till Mediamarkt i syfte att införskaffa en tv. I vanlig ordning visste jag exakt vad jag skulle ha och behövde inte ens sänka mig till att prata med någon snorig butikssäljare. Men ödet bar något otäckt i skötet åt mig.

Väl utanför plåtlådan noterade jag att det var mycket bilar på parkeringen. Ovanligt många sengångare hasade i ovanligt rask takt mot ingången. Bara för att ansluta sig till den drygt 50 meter långa kö som hade bildats utanför entrédörrarna. Femtio fuckin meter lång som dessutom mätte tre Bingolottospelare i rad. Där stod de och väntade på sina 20% rabatt hos surkålsradiohandlaren.

Jag kände ett hysteriskt gapskratt bubbla i bröstet, släppte ut hälften av det och vände på klacken. Väl ute i det fria skrek jag ”detta är under min värdighet” och styrde mot bilen. Utan tv men i alla fall med ett uns dignitet i behåll. Fan ta folk.


Åtgärder

Information

11 responses

17 03 2009
Karl Oskar

Jag känner oftast likadant. Min självkritiska sida säger då att det är fel på mig som är så snobbig att jag inte kan stå på led med mina medmänniskor. Nu känner jag mig mindre ensam :-)

17 03 2009
kontaktmannen

Värst är de som köar för band de inte ens gillar. Folk som vill gå på (vanligen) stora konserter bara för att ha varit där. Misstänker att det är samma människor som står i kö för att det är kul.

17 03 2009
Nina

Annars köper man en biljett på nätet till Arvikafestivalen och får se Thåström, Depeche, Nine Inch Nails, DAF, De/Vision och Elegant Machinery. Bara för att nämna några.

17 03 2009
kontaktmannen

@Nina: Får du provision eller?

17 03 2009
Love

Värst är att köa till krogen. Och för vad? Dålig öl, dålig musik och dåligt sällskap. Så jag krökar hemma.

Ensam.

18 03 2009
Nina

Jag önskar, men inte i år.

18 03 2009
Rille

Olsson, Olsson, Olsson. Återigen bevisar du att du inte är annat än ”IDIOT” personifierat! Vem fan stod som ett dumt jävla fån på Backaplan i somras, köandes för att vara en av de första som fick ut en liten jävla iPhone? VA??? Är inte det exakt samma förbannade sak? Olsson är skit.

18 03 2009
kontaktmannen

Ursäkta fröken? Jag vill minnas att det var just DIN iphone jag köade för. Otacksam är ditt för-, mellan- och efternamn. Höök luktar löök.

18 03 2009
Rille

OLSSON!!! Det var DU, och enbart DU, som fick ut en telefon den dagen, minns du? Jag väntade glatt i flera veckor på min efter det, för man fick ju bara hämta ut en telefon. Jag orkade iaf vänta. Är ju inte, som du, en jävla barnunge som inte orkar vänta på något gott. Det får fan vara slut på de där jävla stekta sparvarna som flyger in i munnen på dig. Jag ska göra mitt yttersta för att motarbeta dig.

18 03 2009
Christian

I matsalen på jobbet kör vi för att få mat, och sedan i kö igen för att ställa ifrån oss disken.

Välkommen upp!

19 03 2009
Mikael

Way to go! Att stå i kö är som att böja sig fram och be någon pissa på ens rygg. Det gör man bara inte. Man kan lika gärna bära ett plakat med texten ”Jag är snål och jag är beredd att bli förnedrad för det”.

Det är inte värt det. Inte ens för en iPhone.

Kommentera

