Jag har visst fyllt ett.

27 03 2009

Kontaktmannen har fyllt ett år och jag har missat hela kalaset. Så kan det gå när man är sysselsatt.

Därför skulle jag så här lite i efterskott vilja tacka läsekretsen inte bara stått ut med mina ofta tarvligheter, utan även för att ni haft den dåliga smaken att komma tillbaka för mer. Utan er hade det knappast blivit någon vidare fart på denna blogg och absolut inte på kommentarerna.

Som lite diffusa nyckeltal kan nämnas att drar ungefär 350 pers en bra dag. Det tredubbla när jag förolämpar Claes de Faire. Under året har jag hunnit skriva ungefär 200 postningar och erhållit 1.556 kommentarer. En postfri helgdag dyker besökarkurvan under hundra med god marginal. Vet inte om det är några siffror att skryta med, men jag vet faktiskt inte om jag ska ha så många fler läsare än så. Ett uruselt amerikanskt band lär ha yttrat: ”För att få tre miljoner nya fans måste man offra 30 000 gamla fans”. Jag tycker att det låter som ett dåligt byte.  

Jubileet till ära tänkte jag däremot passa på att öppna öronen och ställa en fråga. Vad vill du, bäste läsare, helst läsa?
Man får önska vad man vill, fast jag föredrar om det är reklamrelaterat. Jag lovar dessutom att inte småsint hänga ut den som önskar fel. Hit me.

Åtgärder

Information

9 responses

27 03 2009
Mikael

Ett stort grattis från en av läsarna. 1 år, det är inte så illa. Jag skulle gärna läsa ännu ett inlägg där du förolämpar Claes de Faire. Det skulle piffa upp dagen. Kanske en combo där du även får med Viggo på ett hörn.

Jag noterar att du länkar till min blogg. Det visar att denna Jubileumsblogg även besitter synnerligen god smak. Gratulerar till detta också. Nu är det så att kamelpuckeln gått hädan, jag bloggar from igår i eget namn. Du får hemskt gärna uppdatera länkningen till http://mikael.jisander.com

Och ta det nu lugnt med absinten när du firar. Det har visat sig att denna gröning reagerar negativt i kombination med prinsesstårta.

27 03 2009
Rille

Ett år av bloggande, tre miljoner kronor mindre i intäckter för byrån. Ja, det var ju jävligt värt. Men om du ändå ska fortsätta lägga tid på bloggen framför jobben så vill jag önska innehåll: Mer sex, mer jakt och mer information om va fan som händer ute i Kärra.

27 03 2009
kontaktmannen

@Rille: Men gå och lägg dig för fan så att du orkar jobba för en gångs skull.

27 03 2009
Nina

Grattis då lille Lorden. Tycker du ska fortsätta att vara den lite sure och arge Kontaktmannen. Och bjud gärna på vad ni gör uppe i penthouse.
Hipp hipp hurra.

27 03 2009
Mikael

Grattis på ettårsdagen. Du får gärna skiva fler inlägg där du förolämpar Claes de Faire. Kanske även få med Viggo på ett hörn, kunde bli en skön kombinationsförolämpning.

Du har den goda smaken att länka till min blogg. Gratulerar även till din goda smak. Nu har bloggen flyttat, uppdatera gärna länken med nya adressen http://mikael.jisander.com/

27 03 2009
Per T

Helst vill jag läsa fler kommentarer av Rille och dina svar. Resten är lite skit samma. Men om du ändå måste skriva inlägg, skriv rakt, hårt och konkret. Inga jävla generaliseringar, tack.

Men grattis, du har varit till stor glädje.

27 03 2009
Fredagsdumpat | Doktor Spinn

[…] Kontaktmannen har fyllt ett. Vad vill du läsa av vår favoritdjävul? […]

31 03 2009
Mårten Fischer

Tjo! Grattis till ettåringen, i efterhand. Själv hoppas jag att du kör på i samma anda i flera år till. Det är nästan alltid lika trevligt att ta del av dina anekdoter, betraktelser och bokstavliga angrepp. Fortsätt tetas, du gör det så bra…

1 04 2009
Stefan

Jag skulle vilja läsa mer om dina tankar kring sociala medier och hur de konkret har utnyttjats för att stärka varumärken, i en kampanj eller ja… va fan. Du fattar. Det skulle jag vilja läsa. Jag tycker att den traditionella ”skriva-folk-på-näsan-reklamen” är tröttsam och vill vidga mina vyer.

Kommentera

