En fullständigt ointressant tävling.

30 03 2009

Jag har skickat in bidrag och varit bitter för att jag inte blev nominerad. Jag har skickat in halvtaskiga bidrag och blivit överlycklig för att ha blivit nominerad. Som väntat fick man inget ägg, men jag var glad ändå. Sen skickade jag in flera riktigt starka bidrag till TVÅ kategorier och blev helt vansinnig för att jag inte fick en enda nominering. Då var jag nog galet bitter.
Som du säkert redan gissat handlar det naturligtvis om Guldägget.

Årets tävling har däremot varit lite speciell. Den har hittills inte varit förknippad med några känslor. Det var aldrig ens tal om att skicka in några pannåer. Jag har inte hållit koll på vilka som är nominerade eller om tävlingen innehåller några nyheter som t ex kategorier. Jag skiter fullständigt i vem som vinner och hur korrupt den ryggdunkande juryn må vara. Jag är inte ens intresserad av att läsa allt galet Melodifestivalliknande efterspel i branschpressen som säkert som amen lär följa.

Jag skiter helt enkelt i Guldägget utan att veta varför. Och det känns jävligt bra.

Åtgärder

Information

11 responses

30 03 2009
Magnus Jakobsson

Nej!

Jag får göra en intervention.

m

30 03 2009
kontaktmannen

@Magnus Jakobson: Förstår att det är lätt att bli lite rusig med i princip alla äggen i knät. Men det är bra att de hamnade hos dig, för du har förtjänat dem.

30 03 2009
Magnus Jakobsson

Haha. Javafan. Men i år blir det glest med ägg. Min äggometer ger knappt utslag. . . .satan.

31 03 2009
Fredric

Låt dem leka. De behöver det. Så kan resten av oss skapa resultat. ;-)

31 03 2009
Per T

Befriande! :)

31 03 2009
Johan Ronnestam

Vi kan skita ikapp :D

31 03 2009
Magnus Jakobsson

Nej, nu får ni ta en dusch alltså.
hahaha.

31 03 2009
ƒrean

Först efterlyser du reklamens försvarare sen dissar du guldägget, som ändå ordnar kalas för alla bespottade reklamare; leprakollopartyt Gulldäggsfesten. Ska du banga det också?

31 03 2009
kontaktmannen

@ƒrean: Visst kan det verka ambivalent. Men jag tycker faktiskt inte att Guldägget har så mycket med reklamen och dess essens att göra. Visst är det en trevlig, återkommande tillställning där ängsliga människor iförda fula glasögon träffas och bedyrar respekt för varandra. Jag tycker faktiskt att både Guldägget och Guldäggsfesten är riktigt bra tillställningar som är positiva för hela branschen.
Men. Det är inget för mig. Jag har ingen lust att gå för jag är inte längre intresserad. Sitter hellre och blir full på Söder. Därför bangar Guldäggsfesten.

31 03 2009
Nina

Varför ska du bli full på Söder, duger det inte att bli full i Göteborg längre?

31 03 2009
kontaktmannen

Men käringa Florida. Du vet väl att jag dyngar till så fort tillfället och sällskapet duger?

Kommentera

