Dålig bloggare.

19 04 2009

Dålig människa för den delen också. Men det har inte med saken att göra denna gång.

Av någon outgrundlig anledning tyckte jag att det var en bra idé att hälla te i datorn. Ja, jag vet att alla normala människor häller kaffe i sina datorer, men jag är lite anglofierad. Dessutom gjorde restaurangbranschen slut på min kaffemage i det tidiga nittiotalet. Så jag får vackert hålla mig till te. För er som tycker att te är lite klent och allmänt bögigt kan jag meddela att det slår ut en Mac lika effektivt som en espresso.

Nåja. Alla som förlorat burken som genom ett trollslag vet att det inte bara är en maskin som rycks ifrån en. Det är i graverande fall ungefär hela livet. Till min oförtjänta lycka kunde dock de duktiga Triffiderna bärga en förskräckt men oskadd hårddisk ur vraket. Faktum är att man blir ganska lamslagen när all vardagsdata bara försvinner. Mattan rycks liksom undan under fötterna.

bild-1
Sällan har min hårddisk sett såhär fräsig ut.

Nu var detta emellertid inte något oöverstigligt problem eftersom undertecknad sosse dessutom hade varit duktig och gjort sina backuper. Ingen vital data hade gått förlorad och efter ett antal timmars pusslande i helgen är systemet relativt återställt. 

Detta är anledningen till att jag bloggat dåligt de senaste dagarna. Lovar dock att skärpa mig i veckan.


Åtgärder

Information

5 responses

20 04 2009
Fredric

Jag tror att vi alla då och då skulle må bra av att hälla en kopp Earl Grey (eller early grey, som en del envisas med att säga. Det är för övrigt samma som säger asterix och situationstecken och borde således steglas) i sin dator. Eller is-te över huvudet. Tyckte att det var okej med ett bindestreck eftersom det blir så jävla fult med iste. Välkommen in i spelet.

21 04 2009
Nina

Krya på både dig och datorn.

22 04 2009
Magnus Lundin

Det måste varit en väldigt liten och koncentrerad espresso jag spillt i min dator eftersom resultatet är att gemena Q inte funkar. Däremot funkar versalbrorsan Q (som synes…). När jag ska skriva lösenord och annat där denna lilla bokstav alltid av någon j**vla anledning måste vara med får jag snällt kopiera någonstans ifrån. Ett mörker.

27 04 2009
Tesa

Shit! Jag hade nog svimmat. Oavsett vad jag hällt i datorn, varken den eller jag hade klarat chocken.

27 04 2009
kontaktmannen

Tack alla. Jag såg faktiskt livet passera revy. Nu håller jag mig till mer viskösa drycker, typ yoghurt.

Kommentera

