Som att skjuta sill i en tunna.

25 09 2009

Detta är egentligen ett onödigt inlägg. Det är verkligen att sparka på den som redan ligger ner. Men med tanke på min föregående postning kan jag inte låta bli. Återigen motiverar PC-världen på ett mycket övertygande sätt varför de aldrig kan bli ett alternativ för mig. Återigen bevisar de själva varför de aldrig kan konkurrera med Apple.

Tydligen är planen att göra en Tupperware och att marknadsföringen ska ske hemma hos folk. I goda vänners lag. Den som är duktig på detta kan visst bli Windows 7-värd och vinna partypaket. Vågar inte ens tänka på vad de innehåller. Upplägget är arrogans i kubik. Vem fan -och jag menar verkligen FAN- bjuder in grannar och vänner för att fira ett fucking jävla operativsystem? Det anstår ju knappt en en tvättäkta Appletönt.

Jag undrar hur de resonerade? Vad tänkte den mallige skitstöveln Steve Ballmer och hans rigorösa kamrater i Redmond på när de godkände denna fantastiska film? Det är knappast första gången Microsoft orsakar spräckta mjältar p g a deras reklamfilmer. Men den här gången är det fan episkt.

Jag vill veta vilken målgruppen är. För det kan vara så att filmen i fråga är helt rätt, men att jag inte kan ta till mig den. Den kanske gör ett fantastiskt jobb, bara att jag inte fattar. Det kanske är såhär det ska se ut om man vill sälja administrationsprogram. Eller så är det bara vanlig hederlig kristen good, clean family entertainment you can trust.

Det skulle förklara en del.

Mer om detta pikanta ämne: Resumé

Åtgärder

Information

15 responses

25 09 2009
Anders

Jag skulle inte ens tro att den där videon var på allvar om du inte sagt det… jag är förvisso fortfarande osäker och hoppas på att någon snart kommer och säger att allt bara var ett skämtsamt påhitt…

Det kanske är precis det som Microsoft själva borde göra för att inte behöva skämmas ihjäl. Låtsas att allt bara var ett stort skämt…

Riktigt jävla gräslig hursomhelst, jag vill klippa till de tillgjorda skådespelare i köket…

25 09 2009
Twitter Trackbacks for Som att skjuta sill i en tunna. « [kontaktmannen.wordpress.com] on Topsy.com

[…] Som att skjuta sill i en tunna. « kontaktmannen.wordpress.com/2009/09/25/som-att-skjuta-sill-i-en-tunna – view page – cached Detta är egentligen ett onödigt inlägg. Det är verkligen att sparka på den som redan ligger ner. Men med tanke på min föregående postning kan jag inte låta bli. Återigen motiverar… (Read more)Detta är egentligen ett onödigt inlägg. Det är verkligen att sparka på den som redan ligger ner. Men med tanke på min föregående postning kan jag inte låta bli. Återigen motiverar PC-världen på ett mycket övertygande sätt varför de aldrig kan bli ett alternativ för mig. Återigen bevisar de själva varför de aldrig kan konkurrera med Apple. (Read less) — From the page […]

25 09 2009
Copycat

På tal om TV4 igår…

25 09 2009
GrodanBlogg

Jo, tvättäkta Appletöntar skulle mycket väl kunna arrangera en hemma-releasefest. Men Apple skulle aldrig uppmana till det. Det är en av skillnaderna mellan Apple och Microsoft.

25 09 2009
Jocke

Det är ju precis lika konstigt som SongSmith… jag har ingen aning alls vad de pysslar med… Är det här också CP+B som ligger bakom?

25 09 2009
Christians dagbok – 2009-09-25 | En sur karamell

[…] Delade Som att skjuta sill i en tunna. […]

28 09 2009
jesper

Rolig detalj: Kolla klockan på köksfläkten. De håller på och maler i över en timme egentligen. Stackarna :)

28 09 2009
Dabitch

Jocke: Nej det är byrån ”House Party” som har gjort filmen. CP+B har inget med detta att göra.

28 09 2009
Dabitch

(….fick för övrigt en massa cp+b virala filmer idag på adland om någon vill se vad de gör. Kolla adland.tv/Commercials )

28 09 2009
Stefan

Alltså, hur har de tänkt? Har de tänkt? Jag förstår ingenting. Ska man ha en dator på festen? Ska man kommunicera med varandra via datorn trots att man är på samma fest? Det här var lika dåligt som läskigt. För att inte tala om den uppenbara castingen, med tanten, afroamerikanen, husmodern och den yngre singelkillen. Någon har tänkt ”alla” som målgrupp. Jag får faktiskt lite ont i magen. Om det här fungerar måste vi än en gång tänka extra mycket på hur den amerikanska kulturen smutsar ner sin omvärld och tillsammans göra allt för att stoppa dess spridning. Det är Anna Anka i en annan förpackning. Fy farao! Upp till kamp för satan!

1 10 2009
Tessan

Det här var pinsamt. Fattar inte vilken målgrupp de har. De hade kunnat göra nåt coolt av det genom att vända sig till generation yngre: ha en massa folk på party, najs musik, nån dataskärm med win 7, göra det till en grej, med glimten i ögat, snyggt. Istället gör de det här. Fan, jag vill nästan byta till Mac.

5 10 2009
Mr T

Håller bara med överstående talare! Dom har ju inte segmenterat sin reklam, även om dom själva tycker det, då dom ändå vill rikta sig till alla!
Klockan i bakgrunden är en fetingmiss, nästan lika illa som en microphone-dipp.

Det här kan alvarligt inte vara på riktigt, det här måste ingå i någonfrom av smuttskastnings kampanj (men eftersom det nu verkar var på riktigt så behövs ingen sådan kampanj, dom fixar all så bra själva)

Men om det är det som innebär för PC använadre, så är jag obeskrivligt glad för min mentala häslas skull att jag bytt till Mac!

6 10 2009
Mr P

Äsch, det är ju den moderna familjen! En präktig mor, en präktig dotter, en hipsterson med sin pojkvän.

6 10 2009
Roy

Hr egentligen inget med ditt inlägg att göra. Men jag är nyfieken på att höra vad du tycker om reklamfilmerna som tävlar i Folkets Pris. Berätta gärna vad du tycker. http://www.roygalan.se/folketspris/

7 11 2009
Dabitch

Eh?

Kommentera

