SM i kvällspresskvasi.

23 02 2010

I Resumé kan man läsa en fantastisk artikel om att det pågår ett sorts ordkrig mellan snaskpressens giganter. De slåss visst om vem som är störst, bäst och vackrast. Artikeln är förresten skriven av Resumés egen lilla skvallertant. Detta får mig osökt att tänka på att vi stackars galärträlar inom reklambranschen ofta får klä skott för journalistkårens kolera. Hur vi komprometterar våra kunder, förmedlar usel smak, dito kvinnosyn och bringar ondska över en redan genomrutten marknad.


Snaskpressens två tuffingar i bitter kamp om vem som är minst patetisk.

Så kära murvlar. Hur vore det om ni tvättade er egen familjebyk? Innan ni överhuvud taget uttalar er om någon annan bransch kan ni ju tänka på hur chefredaktörerna för landets största tramstidningar poserar för kameran i en kraftmätning som knappt verkar engagera dem själva ens. Det värsta är att deras så kallade kamp riktar sig till mig. Det är tanken att jag som annonsköpare ska bli intresserad av deras envig och girigt sluka deras superlativ. Det gör jag inte. Jag blir bara mer övertygad om att kvällspress går bort.

Satan vad jag skulle skämmas om jag murvlade för någon av de där två.


Åtgärder

Information

Kommentera

